dinsdag 20 juni 2017

My beautiful natural hair!



Heyy lieve lezers!!
Het is weer een tijdje geleden maar ik ben er weer, we beginnen weer met een lege bladzijde :)Vandaag wil ik jullie kennis laten maken met kroes haar/ black hair!Wie kan jullie daar beter over vertellen dan de natural hair goeroe itself ;p



Wat is jouw haartype?
Om te beginnen bestaan er verschillende (kroes) haartypes,
zoals je hieronder kunt zien begint kroes haar echt bij haartype 3

Newly Natural? Tips on Where to Start - BlackHairKitchen

Kroeshaar kan op verschillende manieren gedragen worden, de meest voorkomende
zijn vlechtjes, twists en bantu knots. Omdat het veel tijd en geduld vergt kiezen sommige
ervoor om het voor een wat langere periode in een protective style te doen.
Hierbij kun je denken aan braids, waves en pruiken.
Anderen die weten niet wat ze er mee aan moeten en gebruiken daar dan chemicaliĆ«n 
voor om het haar te ontkroezen ( glad te maken) dit word ook wel gestraight haar genoemd.

Mijn haarverhaal
Mijn moeder heeft sinds ik geboren ben gestraight haar gehad.
Het zag er altijd perfect uit. Ik verlangde er op een gegeven moment ook 
zo naar om glad haar te hebben omdat ik, misschien herken je het wel, ELKE dag moest komen zitten om mijn haar weer opnieuw te vlechten. Mijn haar is/was tamelijk dik en veel. Toen ik
12 jaar oud was en mijn moeder mijn gezeur zat was XD heb ik eindelijk mijn haar gestraight.
1 jaar later had ik daar meteen spijt van, omdat ik nog te jong was om voor mijn nieuwe haar te zorgen, brak het langzaam af. Op een gegeven moment heb ik al mijn haar eraf geknipt ( ookwel een 'bigchop' genoemd )en ben ik weer opnieuw begonnen met mijn eigen natural hair! Inmiddels ben ik weer 1 jaar een trotse kroeskop. En ooh Lord, wat ben ik daar blij mee! Nu pas kan ik mijn haar waarderen en liefhebben.
Ookal is het soms echt vechten en uitzoeken met mijn haar omdat ik het aller kroeste haartype heb, 4c, ben ik blij met mijn haarjourney. Er valt gewoon zoveel over te leren!

Be up to date want meer hierover volgt!

Go with the fro! :p

Stap 1 en 2: Ook voor deze knot, start je weer met een hoge ...
Braids/ nepvlechtjes
Celebrity Bob Hairstyles 2014-2015 | Bob Hairstyles 2015 - Short ...
Pruiken
weave
Weave

Bantu Knots On 4c Natural Hair | www.galleryhip.com - The Hippest Pics
Bantu knots


Flat Twist Out on WET Natural Hair | 4C Natural Hair - YouTube
Twist out