vrijdag 12 februari 2016

Let it Goooooooooooooo!

En we zitten weer in Februari! Hier ben ik weer na een lange tijd, druk druk druk is mijn enige excuus. Omdat het zo goed gaat op school mag ik het jaar versnellen, dat betekent dubbel zoveel werk, dus vandaar. Maar wie A zegt en de kans krijgt , moet ook B zeggen right?!

Ik heb het gezegd, de dagen vliegen voorbij!
Maar dat maakt helemaal niet uit want dat betekent dat we alweer bijna vakantie hebben wooehoe! Ook zijn
de eerste krokkusjes zachtjes weer tevoorschijn aan het komen.

Dat is wat ik zo leuk vind aan de eerste maanden van het jaar. Alles word weer groen, je hoort weer mooie vogeltjes in de lucht fluiten van vreugde en niet snerpend van de kou!
Ik verheug me er allemaal al ontzettend op!

Vandaag wil ik het hebben over loslaten,
zoals ik eerder al zei, heb ik het erg druk met school, ik moet dat beter
leren los te laten op sommige momenten, maar bijvoorbeeld ook met vrienden.
Het is niet altijd zo makkelijk om los te laten, meestal ben je er aan gewend en is het een soort vertrouwd gevoel.
Neem dit voorbeeld aan ; Als klein kind zorgen je ouders overal voor, het is een veilige vertrouwde plek waar je altijd terecht kunt. Zie hen als een slinger van vertrouwen. Op een gegeven moment moet je da touwtje los gaan laten , want je bent nu groot en volwassen en moet nu bepaalde dingen zelf gaan beleven en ervaren. Als je maar blijft hangen bij het ene, zul je nooit het andere touw bereiken, wat je misschien zoveel plezier , ervaring en geluk zou kunnen brengen.

Ook met vrienden is dat zo, sommige vrienden/vriendinnen zijn hartstikke leuk!
Maar lang niet allemaal even nuttig. Ze zijn bedoeld voor een bepaalde periode misschien, een levensfase maar net zo goed ook voor je hele leven. Dat kun je in het begin niet zo snel zien. Dit zul je moeten ontdekken naarmate de tijd dat je met ze omgaat.
Ze zijn misschien wel harstikke lief en je moet ook gewoon altijd van ze blijven houden maar als ze je t veel teleurstellen verdriet doen en te gluiperig zijn moet je er mee kappen. Het maakt je alleen maar moe van binnen en op een gegeven moment kun je ze niet meer zo goed luchten.

Een paar tips op een rij om makkelijker te kunnen loslaten.
  • Sta jezelf toe om te ontspannen!
Je krijgt vast wel eens een schuldgevoel als je iets niet af hebt terwijl je niks aan het doen bent. Sommige mensen hebben het gevoel dat ze altijd bezig moeten zijn met iets nuttigs. We zoeken steeds naar manieren om toch onze opdrachten af te maken.
Je mag echt weleens ontspannen en je bezighouden met ogenschijnlijk onnuttige dingen. Je mag ontspannen, je moet ontspannen om gelukkig te blijven!
  • Echte liefde is leren loslaten
  • Loslaten betekent niet dat je de liefde loslaat, het betekent dat je niet bepaald hoe een ander moet leven.
  • Loslaten betekent niet dat je alle banden doorsnijd, het betekent dat je een ander niet overheerst.
  • Loslaten is je machtenloosheid toegeven, wat wil zeggen dat de uitkomst niet in je hand ligt.
  • Loslaten is de ander niet willen veranderen of beschuldigen, je kunt alleen jezelf veraderen.
  • Loslaten is vooral niet betuttelen maar geven om.
  • Loslaten is niet ontkennen maar accepteren.
  • Loslaten is niet spijt hebben van het verleden maar groeien en leven voor de toekomst.
Kortom, loslaten is minder bang zijn en meer Liefhebben.